spot_img
Thursday, January 23, 2025

Poslední články

Otevřít si salón krásy, anebo nehtové studio?

Jedním z trendů vývoje na trhu krásy je jako houby po dešti rostoucí počet různých manikúrních salónů a nehtových studií. Je to svého druhu alternativa velkých, více méně univerzálních salónů krásy, poskytujících v oblasti péče o tělo a vzhled ten nejširší rozsah služeb všeho druhu.

Zařízení specializující se na manikúru si obvykle otevírají kosmetičky, které už mají praktickou zkušenost se všemi možnostmi i nástrahami úpravy lidských rukou.

Pokud je otevření takové provozovny založeno na promyšleném plánu, může v konkurenci s univerzálním salónem krásy s úspěchem obstát.

Je především třeba pečlivě rozlišit pojem minisalón a monosalón. V prvním případě se má na mysli salón nijak velkých rozměrů, kde personál skutečně profesionální úrovně a s využitím moderních metod dokáže klientele nabídnou široké spektrum specializované péče. V případě tzv. monosalónu se jedná o nabídku některých úzce specializovaných procedur, například nehtové modeláže. Ovšem klientka, která se rozhoduje, že si dá udělat umělé nehty, se nejprve chce něco o tomto módním směru dozvědět a krom toho se chce ujistit o profesionální úrovni zaměstnanců, kteří v konkrétní provozovně pracují. Než tedy dojde na prodlužování nehtů, přijde – a možná, že ne jednou – do této provozovny dát si udělat mokrou manikúru. Jestliže je však salón schopen kromě ní nabídnout už jenom nehtovou modeláž, jen těžko se mu podaří vybudovat si dostatečnou stálou klientelu.

Navíc je třeba brát v úvahu sezónní vlivy na oblibu té či oné procedury. Je například obecně známo, že v teplém letním období jsou pedikúrní procedury požadovány daleko častěji, než ve zbývající části roku. V rámci univerzálního salónu pokles zájmu o jednu proceduru snadno nahradí vzestup obliby procedur jiných. Čím se však může v období poklesu zabývat takový monosalón?

A je tu ještě jedna, o nic méně závažná okolnost: většina soudobých klientů přicházejících na manikúru jsou velmi často časově zaneprázdnění lidé, kteří si cení každé minuty. S největší pravděpodobností dají proto přednost místu, kde se jim dostane celého komplexu služeb.

Samozřejmě, že rozhodující roli při určování cenového rozmezí služeb sehrává úroveň, na které jsou poskytovány. Lázeň rukou je možné poskytnou v teplé vodě s trochou tekutého mýdla a koupelové soli, anebo s přidáním speciálního přípravku ke změkčení nehtové kůžičky. Ručníky mohou být nabízeny v bavlněné vaflové kvalitě anebo to mohou být hebké jednorázové ubrousky. Zdálo by se, že jde o jednu a tutéž službu, přesto však úroveň služby a z ní vyplývající cena jsou  ve druhém případě podstatně výš.

Účinnost reklamy, kterou nehtové studio umisťuje v různých sdělovacích prostředcích, bezprostředně souvisí se schopností najít si svého klienta. Jestliže například bude své reklamy publikovat v časopisech určených pro kasina a drahé butiky, je třeba si položit otázku, zda takové VIP klienty, kteří podobné podniky běžně navštěvují, může zainteresovat nehtové studio někde na sídlišti. Je zjevné, že takový salón se musí orientovat na jiný druh klientely. Přitom ne příliš drahý manikúrní salón umístěný v rušné obchodní čtvrti může počítat se stálým přílivem zákazníků. V takovém případě může jeho specialitu představovat expresní manikúra nabízející krátkou dobu trvání procedury, kompletně prováděné jednou manikérkou. Tady se přímo nabízí suchá manikúra, vyžadující ovšem speciální brusky a frézky.

Vybudování specializovaného nehtového studia je výhodné také z hlediska relativně nevelkých nákladů potřebných k jeho vybavení. Nejlevněji vyjde v počáteční fázi rozjezdu podnikání salón rozpočítaný na tři pracovní místa.

Na jednom bude manikérka poskytovat služby klasické manikúry předem objednaným klientům. Na druhém místě bude prováděna nehtová modeláž, což není rychlá procedura a je rovněž třeba se na ni objednávat předem. A konečně třetí manikérka bude obsluhovat klienty, kteří do salónu zajdou náhodně nebo v naději, že budou mít štěstí a někdo se jich ujme hned, tady a teď. Minimální pracovní prostor potřebný pro podobné nehtové studio představuje 18 metrů čtverečních.

Na tuto plochu bude tedy třeba umístit tři pracovní stolky, 6 židlí, tři lampy, alespoň po jedné UV a LED lampě, sterilizátor na nástroje, stojánek, na kterém budou vystaveny laky eventuálně i další podobné produkty a konečně vana na parafín. To je minimální vybavení.

Samozřejmě, aby takový salón nezaostával za dobou, je třeba se neustále posunovat vpřed. Není možné ustrnout na tom, čeho bylo dosaženo, jakkoli to může vypadat slibně. Je nezbytné už zavedené procedury ustavičně inovovat a zvedat úroveň služeb. Pouze vysoká profesionální úroveň personálu dokáže uspokojit všechna klientova přání a udržet ho. Jenom tímto způsobem je možné nehtové studio bez ohledu na jeho velikost proměnit v lukrativní podnik.

Poslední

spot_imgspot_img