Masážní služby dnes nabízejí mnohá zařízení tak či onak spojená s tím, čemu se říká průmysl krásy – od wellness a fitness klubů přes salony krásy až po samostatné masážní salony a studia. Vysoká poptávka stimuluje velký zájem o tento druh podnikání. Když překonáte administrativní překážkový běh po úřadech a investujete určitou počáteční sumu, započne čekání na stálou klientelu. Protože právě jenom ona vám může zaručit rentabilnost počáteční investice.
Než začnete hledat pro svůj budoucí masážní salon místo, musíte si ujasnit, na jakou kategorii klientů se hodláte zaměřit. Pokud jste vysokoškolsky vzdělaný zdravotník – fyzioterapeut a hodláte provozovat léčebné a rehabilitační procedury, potřebujete registraci k samostatnému výkonu zdravotnického povolání. Provozovat je můžete pouze v rámci zdravotnického zařízení.
Jestliže jste masér s certifikátem ze specializovaného kurzu, budete provádět relaxační a rekondiční masáže v rámci vázané živnosti. Můžete si volně zvolit místo, kde zahájíte provoz svého masážního pracoviště. Budete se přitom řídit jinými hledisky než fyzioterapeut vázaný rámcem zdravotnické instituce, v níž musí působit.
Masážní salon musí být příjemné místo. Klidné, neuspěchané, izolované od hluků a zápachu ulice, provoněné masážními prostředky, osvětlené tlumeným světlem, příjemně teplé, pohodlné při čekání, proceduře i po ní. Může v něm znít tichá relaxační hudba. Klientům musí poskytnout náležitý hygienický komfort, zázemí na převlečení i možnost osprchovat se. To musí platit bez ohledu na velikost – ať jde o kabinu maséra v rámci kosmetického salonu nebo samostatný masážní salon vysoké úrovně, kde každý masér bude mít svou místnost nebo samostatnou kóji zaručující diskrétnost a klid.
K dispozici musí být pohodlný masážní stůl či lehátko s otvorem pro hlavu, potřebným při masáži zad a šíje. Dále masážní židle. Samozřejmostí je po každé proceduře měněné prádlo – ručníky, žínky a podobně. Někde jsou to jednorázové papírové ručníky a prostěradla. V každém případě musí klient vidět, že všechno je čisté a připravené právě pro něj.
Z dalšího vybavení jsou to nezbytné skříňky a stojany k uložení potřebných doplňků a masážních prostředků, jako jsou oleje, emulze, krémy a masti, tejpy, masážní kameny a jejich ohřívače, masážní prsteny a náramky, prádlo i jednorázové hygienické pomůcky atd.
Klíčovým předpokladem úspěchu je samozřejmě osoba maséra nebo masérky. Lidi přitahuje masér, který jim ulevil od problémů, zbavil je stresu a bolesti, který byl milý a příjemný právě v té míře, aby nebyl dotěrný. Že má být upravený, čistý a decentně voňavý snad není třeba dodávat.
V menší provozovně se jistě vyplatí být masérem širšího, více univerzálního zaměření. Masér musí ovládat postupy klasické masáže (švédské) i prvky orientálních metod. Každý masér by měl mít osobní zájem na neustálém zvyšování a rozšiřování svých dovedností a kvalifikace.
K masážnímu salonu patří recepce s příjemnou a pohotovou recepční. Měl by být označen vývěsním štítem, vchod by měl být upravený, zvýrazněný například květinami v nádobách. Výhodou jsou vlastní webové stránky, které ovšem musejí být často aktualizovány.