Absolvent základního kurzu vizážistiky dostává certifikát o tom, že ho absolvoval a pak už je většinou ponechán sám sobě. Řada z nich pak rozpačitě přešlapuje na místě a netuší, jak si začít shánět klienty.
Výsledkem této situace je smutná skutečnost, že na trhu je spousta mladých začínajících vizážistů, kteří své služby nabízejí za velmi nízké ceny, snižují tím požadovanou kvalitu a podmínky trhu křiví, na což si zavedení make-up artisté po právu stěžují.
Jestliže se nový adept vizážistického umění nechce stát součástí podobného znehodnocování trhu těchto služeb, musí především sám rozvíjet aktivitu, dát o sobě vědět, nebát se nabídnout své služby a prezentovat svoji práci.
Začátky bývají těžké, především s příjmy to v tomto stádiu opravdu není nijak slavné. Je tedy dobré nezavrhovat možnost žádného zaměstnání blízkého oboru, například jako tak zvaný beauty poradce, což jsou pozice nabízené různými prodejnami kosmetiky, značkovými prodejci i lékárnami. Z finančního hlediska to jistě není kdo ví co, ale je to možnost být ve styku s produkty, mít přehled o novinkách, někdy i předvést jejich použití a zejména – seznamovat se s lidmi z oboru, získávat kontakty.
Při vytváření portfolia je běžná i práce zdarma, často to prostě jinak nejde. Tak může začátečník najít fotografa pro tfp spolupráci, kdy si vlastně vzájemně pomohou se startem. Oba získají fotky do svého profesního booku a pokud se dobře předem domluví, oba tím mohou získat. Ani začátečník však nesmí připustit, aby se ven dostaly fotky, na kterých není vidět skutečně to nejlepší, co dovede.
Prezentovat se může prostřednictvím internetu, vytvořit si profesní profil na sítích a webové stránky. Nechat si vytisknout vizitky a nebát se je nabídnout. Zkrátka dát o sobě a nabízených službách vědět.
A také v tomto oboru jsou důležité známosti. Někdy se vizážista chytí prostě díky tomu, že si klienti o jeho práci navzájem řeknou. Fotograf jedné agentury se zmíní před kolegou z jiné. Fotosalonu se zalíbí jeho pojetí líčení na rodinné fotky a nabízí jeho vizitky. Jedna spokojená nevěsta pro něj získá další. Proto je dobré své dovednosti rozšiřovat. V poslední době je například časté, že klienti očekávají nejenom líčení, ale i úpravu vlasů.