Oblíbený blog znamená mocnou informační podporu pro ty, kteří chtějí začít podnikat v kosmetickém průmyslu, otevřít si salon krásy, e-shop s kosmetikou, anebo vytvořit svou vlastní značku.
Lámat si hlavu, kde najdete první klienty, není třeba. Cílovou skupinu, které můžete sdělit informace o nových službách nebo produktech, už máte. Až váš blog dosáhne obliby, dozvědí se o vás nejrůznější lidé i společnosti a začnete dostávat zajímavé nabídky na spolupráci, na které byste teď nepomysleli ani v těch nejodvážnějších snech.
Samozřejmě kdyby vedení blogu představovalo jen samé potěšení a materiální bonusy navrch, nechali byste všeho a pustili se do psaní prvního postu. To se však nestane, protože většina lidí má strach a jisté pochyby. Mnoho lidí zablokuje neochota poskytovat jen tak něco, co je stálo značné úsilí. Uvažují takhle: vložil jsem do svého vzdělání a zkušeností tolik času a peněz, tolikrát jsem si při jejich získávání natloukl ústa, a teď bych se o to všechno měl dělit a k tomu ještě zadarmo?! Tak to tedy ne! Ať si jen lidé ke mně chodí!
Stačí ovšem uvědomit si jediné – vedení blogu neznamená rozdávat VEŠKERÉ svoje znalosti zdarma. Blogem se rozumí poskytování rad univerzálních a stručných. Zdaleka ne všechny otázky je také možné osvětlit v článku nebo videu, mnohá témata se dají důkladně rozebrat pouze prostřednictvím webináře, přednášek anebo individuálních konzultací. Taková práce musí už samozřejmě být hrazena. A navíc – nemá smysl se se svými tajnými znalostmi skrývat, jestliže jiní odborníci je veřejně sdílejí.
Mnozí lidé se také bojí do něčeho pustit, když vlastně pořádně nevědí, jak na to.
A výsledek by ještě ke všemu měli ukazovat celému světu! Strach je to zcela přirozený, máme však i dobré zprávy. Téměř všichni úspěšní blogeři jsou samouci. Jste-li ochotni učit se fíglům blogerské činnosti, půjde to ostatní už samo sebou. Čtenáři i diváci vám určitou míru neprofesionality odpustí (kvalitu snímků, neobratnosti textu), pokud budou vaše texty celkově užitečné a zajímavé.
Vedení blogu vám zabere určitou část volného času. Kterou konkrétně, to si rozhodnete sami. Máte na něco takového jen pár hodin týdně? Kvalitní post o 2200 znacích se dá napsat za půl hodiny, třeba když vám zrovna mezi klienty vznikne okno.
Když si přečtou komentáře k oblíbeným postům či videím, polekají se mnozí budoucí blogeři haterů. Takové obavy si můžete ušetřit. Na to je moc brzo. Hateři se objeví, až si váš blog získá oblibu. A k tomu vám zbývá ještě dlouhá a usilovná práce. Hateři se budou objevovat postupně. Těžké je to jen prvních pár let, pak si zvyknete…
Vůbec největší ze všech strachů je nejspíš strach z neúspěchu. Z neúspěchu, který bude všem na očích. Dovolte, abychom vás uklidnili. Většina z těch, kdo začali s blogem, se úspěšnými blogery vskutku nestala. Jenomže nikdo nemůže tvrdit předem, zda zrovna vám se to podaří anebo ne. Dokud to nezkusíte. A máte-li opravdový zájem o vedení blogu, není důvod, proč byste měli váhat!