Kosmetická péče je profesí, která nabízí mnoho možností. Alespoň takový názor v současnosti převládá a v zásadě s ním nelze nesouhlasit. Aby to však byla profese zisková, je třeba nějak pomoci tomu, aby se klient s kosmetičkou našli. Velkou pomocí může být v této věci blog. Kosmetický blog je moderní a účinný nástroj. Může to být samostatný web, stejně jako stránka na Facebooku nebo Instagramu anebo video na Youtube. Přínosné může být vše.
Vedení blogu není zapotřebí jenom kvůli přilákání klientů. Ani zdaleka ne. Počínaje prvním postem, článkem nebo videem začnete růst jako odborník. Rozhodli jste se něco povědět o novém kosmetickém výzkumu nebo trendech? Budete muset k tématu nastudovat nějaké materiály, informace určitým způsobem strukturovat, několikrát si text přečíst a odpovídat na dotazy těch, kdo vás budou sledovat.
A je známo, že když člověk učí jiné, učí se tím i sám. V tomto smyslu je vedení blogu neocenitelnou věcí. Kosmetička, která pravidelně čtenářům přibližuje domácí i profesionální péči, dokáže časem odpovědět prakticky na každou otázku jasně, přesně a stručně. Něco takového klienti nepochybně ocení.
Reklama i šíření informací mezi klienty tak říkajíc od ucha k uchu jsou dobrá věc, jsou to však způsoby, které mají rovněž své nedostatky – spousta lidí reklamu automaticky ignoruje a zdaleka ne každá žena či muž se rádi dělí o kontakty na svoji kosmetičku s kolegy či známými. Ale číst blog, ve kterém jsou užitečné informace, to může být zajímavé. A linky na články nebo videa s profesionálními radami se dají sdílet i s kamarády.
Počet sledujících stále roste a odpovídajícím způsobem narůstá i počet potenciálních klientů, kteří se k vám budou chtít dostat. Zveřejněním svého názoru na určité otázky a hodnocením konkrétních metod přitahujete ty, kterým je váš postoj blízký. Zároveň se tak přirozeným způsobem „odfiltrují“ klienti, kteří nejsou „ti vaši“. Blog lidem umožňuje na dálku poznat, jakou má ta která odbornice představu o estetice a smysluplnosti toho či onoho kosmetického zásahu.
Ideální klienti se mohou od sebe zásadně lišit. Mohou mít různé nepříjemné problémy, vyžadující specifický přístup. Když však mezi kosmetičkou a klientem panuje vzájemné porozumění, jsou všechny problémy řešitelné a práce je doslova radostí.
Míra důvěry je dalším významným bonusem vedení blogu. Není třeba vysvětlovat, že získat důvěru neznámého člověka je těžké. K tomu dobrá reklama, diplomy ani potvrzení o profesionalitě nestačí. Blog umožňuje dát užitečné rady obrovskému počtu lidí, kteří se tak mohou o vašich znalostech a kvalifikaci přesvědčit na dálku, ještě před tím, než vás případně navštíví. Jestliže se někomu podaří zlepšit stav své pleti díky radám z blogu, samozřejmě ten, kdo blog vede, získá jeho důvěru. Bude i nadále poslouchat jeho rady a dodržovat jeho doporučení. Pro dosažení cíle je to krajně důležité.
Stát se odborníkem známým ve svém oboru je zcela přirozené přání. Nicméně je třeba si uvědomit, že vedení klinik nebo salonů krásy často nemá zájem o to, abyste byli prezentováni jako nenahraditelní profesionálové. Zaměstnanec je buď jak buď svobodný člověk, dnes pracuje tady, ale už zítra může pracovat jinde.
Pro majitele je tedy rozumnější prezentovat všechny své zaměstnance dohromady jako silný profesionální tým. Jestliže jeden z profesionálů odejde, najmou na jeho místo jiného zkušeného odborníka a klienti se nemusejí ničeho obávat – kvalita služeb se nezmění.
Ovšem pro vás osobně je mnohem výhodnější prezentovat jako kvalitního odborníka sebe sama jako jedince, nikoli jako součást týmu. Ostatně, i zájem společnosti se soustřeďuje spíše na individuality.
Zajímavé je, že když se stanete odborníkem ve svém oboru známým, kterýkoli profesionální tým vás rád přijme do své náruče. Protože když v salonu nebo v rámci kliniky působí známý odborník, je to důvod k hrdosti a skvělá reklama.