spot_img
Thursday, January 23, 2025

Poslední články

Jak v salonu krásy klientům zajistit pětihvězdičkové barvení vlasů?

Barvení vlasů je dnes velmi žádaná procedura. Zájem o ni má naprostá většina zákazníků a zákaznic. Je to pochopitelné. Dobře zvolená barva dodává vlasům bohatost a lesk, zvýrazní exteriér, dodá mu nový půvab, dokáže ubrat pár let a spolehlivě překrýt šediny. Barva zvýrazní tvar a texturu střihu, podtrhne jeho styl a také kvalitu provedení.

Dobře odvedená práce při barvení podtrhuje profesionalitu kadeřníka a je zárukou spokojenosti klienta. Zákazník spokojený s barvením se s velkou pravděpodobností po šesti týdnech vrátí, aby si nechal dobarvit odrosty anebo si proceduru rovnou zopakoval.

Máme pro vás deset rad, které vám mohou pomoci udělat z barvení vlasů ve vašem salonu proceduru naprosto dokonalou:

1. Je nezbytné znát veškeré možnosti produktů, se kterými pracujete a neustále si v tomto ohledu rozšiřovat obzor. Krajně důležité je vědět, jak konkrétní výrobek na vlasy působí, stejně jako to, proč pro konkrétního zákazníka vybrat ten či onen odstín a druh barvy.

2. Pokud máte pochybnosti nebo si nejste jisti výsledným efektem barvící směsi, ve volném čase si s ní zaexperimentujte. Za pomoci pramenů na lepicí pásce můžete vyzkoušet efekt každého odstínu. Už vyzkoušené směsi mějte vždycky po ruce.

3. Mějte v zásobě pět vyzkoušených směsí, o jejichž výsledcích nemáte žádné pochyby. Každá by měla odpovídat určitému stupni světlosti vlasů – od světlé a tmavé blond před jeden hnědý odstín až po jednom odstínu tmavé a rezavé.

4. U rezavých barev si dobře vyzkoušejte jejich působení. Zpravidla se pro co nejlepší výsledek při nanášení rezavých odstínů na zesvětlený základ vyplatí přidat měděné a zlatavé tóny.

5. Červeno-rezavé barvy se hodí spíše pro klienty, jejichž přírodní barva je středně až hodně tmavá. Fialové odstíny nevypadají většinou dobře na zesvětleném základu, i když jsou i výjimky. Zapisujte si svoje výsledky a klienta s nimi seznamte.

6. Různí zákazníci vnímají barvy různě – ta samá barva se jednomu může zdát rezavá, jiný ji bude vnímat jako hnědou. Mějte po ruce obrázky. Vlasové vzorníky ne vždycky pomohou přesně zjistit barevnou preferenci klienta nebo klientky. Pomohou spíše při bližším určení tónu. Klientovi je možné předložit čtyři prameny najednou, aby si mohl uvědomit, nakolik se mezi sebou liší jejich odstíny.

7. Před každým barvením proceduru podrobně alespoň 5-10 minut konzultujte s klientem, a to i když u vás není poprvé.

8. Než se pustíte do barvení, musíte se od klienta něco dozvědět o „historii“ jeho vlasů. Jděte rok až dva dozadu. To vám napoví, jaký je klientův způsob života, jak často používá šampon a kondicionér, jak si vlasy češe, jaké stylingové přípravky používá, zda může mít vlasy poškozené chlórem, protože pravidelně chodí plavat do bazénu, nebo jestli případně měl problémy s vlasovou pokožkou. Všechny tyto poznatky vám pomohou zvolit vhodný vzorec barvení. Před procedurou je rovněž třeba klientovi sdělit, které pečující a stylingové přípravky bude muset na vlasy po barvení používat.

9. Pečlivě si prohlédněte vlasy i vlasovou pokožku klienta. Podívejte se na tvar jeho obličeje a střih, který má na vlasech. Určete, zda odstín barvy jeho pleti je studený nebo teplý a jaká je sytost barevného tónu přirozené barvy vlasů. Představte si, jak může barva pozměnit tvar střihu. Rozdělte si vlasy pěšinkou uprostřed, ne tou, kterou klient obvykle nosí. Část dříve obarvených vlasů zakryjte rukou a prozkoumejte přirozené odrosty. Odhadněte procento šedých vlasů.

10. A nakonec to nejdůležitější – naslouchejte klientovi. Pokud si není jistý právě tím barevným odstínem, který mu nabízíte, nemá smysl trvat na svém. Upřesněte si s ním, proč se mu zrovna tato barva nelíbí, vyslechněte jeho názor a řiďte se jím. Výsledek vaší práce bude konec konců nosit na hlavě klient, ne vy 🙂

Poslední

spot_imgspot_img