Salony krásy se staly neodmyslitelnou součástí života. Noví a noví zájemci zkoušejí prorazit na náročném poli podnikání s krásou a pro krásu. Ne všem se to daří, a tak se stává, že některé salony mají život téměř jepičí. Jiným se však daří a provozování salonu se pro ně stane zdrojem solidních příjmů. Pokud k nim chcete patřit, podívejte se na pár typů, které vám mohou přivést a udržet zákazníky.
Uvádíme několik jednoduchých a finančně nijak náročných postupů, které mohou zaujmout nové klienty a udělat z nich klienty stálé.
Atmosféra. Nikoli nadarmo se říká, že lidé mohou zapomenout, co jste jim říkali nebo pro ně udělali, ale nezapomenou, jak se s vámi cítili. A to je zvláště v tomto podnikání zásadní věc. Salon musí být místem hezkým, elegantním a přitom útulným. Zákazník musí vycítit, že na tomto místě se dotkl krásy a že ho tu rádi vidí.
Recepce. Zařiďte elegantní a hezkou, pro klienty pohodlnou recepci, kde se budou moci posadit, odložit si kabelku nebo aktovku, poradit se o možných termínech a objednat se. Recepce je vizitkou celé provozovny a podle toho musí vypadat.
Dress Code. Všichni zaměstnanci musejí být dokonale upravení. Pěkný účes, pečlivé oblečení, stylová manikúra, příjemná vůně, ústní voda, to všechno musejí být samozřejmé podmínky práce ve vašem salonu.
Ceny. Důležitou otázkou je nastolení přiměřené cenové hladiny. Pokud nasadíte ceny příliš nízko, snižujete rentabilitu podniku a u příjmově zajištěných klientů můžete zároveň vyvolat dojem, že nenabízíte top kvalitu. Jestliže však půjdete s cenami přehnaně vysoko, snižujete konkurenceschopnost svého salonu.
Zóna selfie. Blízko vchodu nebo vedle recepce umístěte nevelkou instalaci s logem vašeho salonu. Vybavte to místo pěkným zrcadlem a židlí, aby si zákazníci mohli pořídit selfie a podělit se pak o výsledek návštěvy salonu na sociálních sítích.
Exkluzivní zboží. Výborný způsob, jak získat náskok před konkurencí, je nabídka produktů, které v jiných salonech krásy běžně nemají, nebo nějaké exkluzivní zahraniční značky.
Ohlasy, recenze. V prostoru recepce prezentujte ohlasy na práci vašeho salonu. Pokud poblíž bydlí známé osobnosti, které využívají vašich služeb, snažte se získat jejich vyjádření spokojenosti. Vytisknout si můžete i ohlasy na sociálních sítích a dekorativním způsobem je vyvěsit na nápadném místě.
Nabídky balíčků služeb. Nabízejte balíčky služeb se slevou. Promyslete, které služby jak spojit, aby to pro zákazníka bylo atraktivní a pro vás to nebylo ztrátové.
Módní styl. Vytvořte si vlastní módní styl. Vynikněte mezi konkurencí nejenom cenami a servisem, ale i vlastním přístupem ke kráse.
Technologie. Aktivně využívejte moderní novinky, ať je to počítačový výběr účesu, rezervační systém na recepci anebo používané nástroje.
Webové stránky. Podpořte svoje podnikání atraktivními a přehlednými webovými stránkami, které budete pravidelně aktualizovat. Poskytněte veškeré informace o svém salonu, seznamte zájemce s příběhem svého podnikání. Uvádějte na nich standardní nabídku svých služeb, všechny novinky, které chystáte, zajímavé články o módních trendech. Vyzkoušejte e-mailovou komunikaci s klienty, buďte k nim vstřícní. Využijte zpětné vazby.
Vizitky. Maličkost, která udělá velkou službu. Nechte si udělat výrazné, elegantní vizitky. Klientovi poskytujete kontakty a můžete mu přitom dát vizitky dvě nebo tři – kdyby je snad chtěl nabídnout známým.
Bonusové a věrnostní karty. Tyhle karty vám mohou pomoci přivést nové klienty a udržet ty, kteří už k vám přišli. Určitě stojí za to poskytnout věrným zákazníkům zajímavou slevu či možnost utratit nahromaděné bonusy za kosmetiku, kterou nabízíte.
Společné akce s partnerskými firmami. Nabídněte jiným firmám možnost společných akcí. Spojte se se zástupci nějakého na vaše služby navazujícího podniku, který pak může nabízet vaše služby a vy budete nabízet zase ty jeho.
Remarketing pro staré dobré zákazníky. Jestliže klient, který k vám dříve pravidelně docházel, se po dlouhý čas neobjevuje, můžete mu zkusit napsat e-mail nebo esemesku a taktně se připomenout.
Nabídka služeb. Stojan, leták nebo brožura umožní informovat klienty, kteří váš salon krásy navštíví, o nabízených službách a připravovaných novinkách.
Focení. Nabídněte klientům bezplatné profesionální focení při různých svátečních a slavnostních příležitostech. Fotografie umístěte i na internetu a na stojanu v salonu. Ženám to zalichotí a nepochybně se o této možnosti zmíní svým kamarádkám a známým.
Doporučení. Věrné zákazníky můžete požádat, aby vás doporučili svým známým. Upozorněte na své webové stránky, nabídněte pár vizitek.
Vymýšlejte nové způsoby, jak zákazníka upoutat. Reagujte na pravidelné svátky i na běžné životní situace. Vánoce, Valentýn, konec školního roku – to vše můžete využít a chystanou akci také včas předem inzerovat na webu i v salonu.