Když se člověk rozhodne podnikat v kadeřnickém řemesle a otevřít si vlastní salon, musí si ujasnit, jakého druhu ten salon bude. Jaké kadeřnictví chce provozovat? Na jaké klienty se bude orientovat, jak široká bude paleta nabízených služeb, jaká bude cenová politika atd..?
Uvádíme některé z možností.
Dětské kadeřnictví.
Přestože existují kadeřnictví, která mají celá dětská oddělení, jsou jenom vzácná. Děti stále ještě moc často u kadeřníka nevídáme. Z pohledu výhodnosti se tedy nejspíš vyplatí mít v běžném kadeřnictví jedno či dvě dětská křesla, respektive vysoké židličky pro děti a k tomu i dětský koutek, ať už pro případ, že přijde víc dětí najednou anebo si v něm budou hrát děti, jejichž maminky se dávají ostříhat.
Levnější kadeřnictví.
Často zvolená forma podnikání: jeden sál se 3-4 křesly, kde jsou společně obsluhováni muži i ženy. Přirozeně, že ceny v podobné provozovně jsou nízké.
Nepříliš drahý salon krásy.
Toto je jeden nejoblíbenějších současných typů podnikání v oboru krásy. Takový salon nenabízí jenom kadeřnické služby, ale doplňuje je rovněž službami manikérek, pedikérek, kosmetiček specializujících se na prodlužování a barvení řas a obočí, součástí salonu může být i kosmetické pracoviště. Otevření takového typu salonu přirozeně vyžaduje větší investice, než zahájení provozu běžného kadeřnictví. A ceny už budou o to vyšší.
Špičkový salon krásy.
Podobná zařízení cílí na klienty vyšší střední třídy. Služby, které je možné v takové provozovně nabízet, jsou velmi rozsáhlé. Kromě kadeřnictví, manikúry, pedikúry a kosmetických procedur může nabízet péči o tělo zaměřenou například na hubnutí nebo odstranění projevů celulitidy, solárium, spa procedury, tetování a mnoho jiného. Otevření takového salonu předpokládá mít k dispozici větší prostor rozdělený do jednotlivých místností s patřičným zázemím a samozřejmě značné výdaje, které rostou s množstvím nabízených procedur, vyžadujících specializované zařízení a vybavení plus zaměstnání osob, které je umějí zajistit.
Kadeřnický obchod.
Jde o provozovnu, kde nejenom obsluhujete klienty v rámci klasických kadeřnických služeb, ale prodáváte rovněž profesionální kosmetiku určenou k péči o vlasy, pleť, ruce i celé tělo. Profesionální přípravky si ženy v běžných obchodech koupit nemohou, musejí si je objednávat na internetu. Někdy je potíž v tom, že nabídka určená kadeřnictvím a salonům krásy počítá jen s objemnějšími baleními, pro jednotlivce příliš velkými. Vy jako majitel či majitelka kadeřnického salonu můžete bez problémů nakupovat od dodavatelů a prodávat profesionální kosmetiku svým klientům, přičemž jim navíc budete umět poradit na základě praktických odborných zkušeností.