Každá zkušená kadeřnice velmi dobře ví, jak velký je rozdíl mezi klienty pánského a dámského oddělení. Ženy jsou zpravidla daleko kontaktnější, reagují vstřícně a se zájmem na poznámky a návrhy ohledně úpravy nebo změny svého účesu, líbí se jim, že se někdo zabývá proměnou jejich zevnějšku a se zájmem sledují sám proces úpravy vlasů. Rády se pobaví o tom, co by se na jejich zjevu dalo změnit a se zájmem vyslechnou novinky z oblasti módních trendů. Většinou jim nedělá žádnou potíž nezávazný hovor na různá témata.
Typický muž je většinou uzavřenějším typem klienta. Z tváře muže, který vstoupí do kadeřnictví, se těžko co dá vyčíst. I když se posadí do kadeřnického křesla, spíše mlčí než mluví a jeho pohled je nejčastěji upřen na vlastní odraz v zrcadle. Nicméně z něj nevyčtete, zda se mu probíhající úpravy zamlouvají nebo ne.
Není snadné navázat s pánským klientem kontakt. Dobré je zkusit se na počátku zeptat, zda je spokojen se střihem, který má a nechce-li na něm něco změnit. Tehdy se i muž, zejména mladší ročníky, může začít ptát na to, co je moderní, jaké jsou trendy. Z takového kontaktu je pak už snadnější udělat rozhovor. Buď dál zaměřený na účes, na vlasy, na péči o ně, na šampony nebo séra na vlasy, nebo na odlehlejší témata. Někteří muži se raději poradí s kadeřnicí než s partnerkou o tom, jak na řídnoucí vlasy. Klidná, přátelská a dobromyslná slova probudí jejich důvěru a zbaví je ostychu.
Čím větší zasvěcenost, pochopení a znalosti ve vašich odpovědích objeví, tím více bude narůstat jeho jistota, že našel to pravé kadeřnictví a svého mistra.
Jsou ovšem i muži, kteří si skutečně nepřejí nic jiného, než ostříhat, zaplatit a odejít. Vycítíte to z nich snadno a pokoušet se zapříst s nimi nějaký rozhovor by byla veliká chyba.
Každý klient je určitou zkouškou psychologických schopností kadeřnice nebo kadeřníka. U zákazníků pánského oddělení má někdy úspěšné navázání kontaktu skutečně podobu oboustranného mlčení podmalovaného cvakáním nůžek. Pokud to včas pochopíte, zvýšíte podstatně pravděpodobnost, že klient přijde příště zas.